3 Clubkampioenen bij de D-junioren en MC

Op zondag 12 februari was het weer zo ver, de Wedertcross stond op het programma, tevens ook de clubkampioenschappen cross. Om er een echte strijd van te kunnen maken stonden er dan ook 6 JD en 8 MD aan de start. Tevens stond er ook nog 1 MC aan de start. Echter werd de spits afgebeten door de trainer; Rianne liet aan de atleten zien hoe het crossen moest Het goede voorbeeld geven dat daarna natuurlijk werd opgevolgd door de atleten.

Bij de junioren werd de spits afgebeten door Keylie, die bij de MC aan de start stond. Na een goede start kwam Keylie bij doorkomst door achter Nienke van Duren (GVAC). Het advies van haar trainster Blijf bij haar en ga haar straks voorbij, je kan het! was vervolgens dan ook niet naar dovenmans oren gericht. Bij het finishen bleek namelijk dat Keylie Nienke voorbij was gegaan en in een mooie tijd van 9:55, over een afstand van 2000m, over de finish kwam. Hiermee werd Keylie dan ook meteen clubkampioen!

Keylie werd gevolgd door de JD, waar Wessel, Tim, Luuk, Luuk, Willem en Timo aan de start stonden om er een heuse strijd van te maken. Wie mag zich na 1550m een jaar lang clubkampioen cross noemen? was hier de vraag. Bij de start gingen de heren mooi mee met het gehele startveld, en na 500m was het Wessel die als eerste doorkwam. Wessel werd op een klein afstandje gevolgd door Luuk M, die op zijn beurt werd gevolgd door Luuk G. Plek 4 werd tijdens de doorkomst in beslag genomen door Willem, welke werd gevolgd door Timo en Bram. De ronde van 1000m zou nog een ware strijd moeten worden. Na 1550m was het Wessel die als eerste over de streep kwam in een mooie tijd van 6:14, waarmee hij een mooie 5e overal plaats had en ook nog eens clubkampioen werd. Luuk M. volgde 42 seconde later, en werd overal 12e, tevens goed voor een 2e plek bij de clubkampioenschappen. Het podium werd afgesloten door Luuk G., die finishte in een tijd van 6:58, slechts 2 seconde later dan Luuk M.. Op de 4e plek en net naast het podium kwam Willem over de finish. Hij legde de afstand over 1550m af in een keurige tijd van 7:28. Willem werd gevolgd door Timo, die in een prima tijd van 7:51 over de finish wist te komen. Last but not least, kwam Bram over de finish. Bram, die sinds Reusel met sprongen vooruit is gegaan, sloot het rijtje van 6 AVV atleten af in een tijd van 8:10 min.

De heren werden gevolgd door de MD. Aan de start stonden 8 atleten; Noor, Karlijn, Robin, Renee, Sylvie, Floor, Sofie en Sanne. Ook hier ging het natuurlijk om de strijd voor de titel van clubkampioencross 2017. Het beloofde bij de dames dan ook een spannende strijd te worden. Na 500m was het Noor die de leiding had, en naar bleek ook niet meer af zou staan in de daaropvolgende 1000m. Noor mag zich dan ook clubkampioen cross van 2017 noemen. Ze finishte in een tijd van 7:16. Daarna werd het voor de trainers wat lastiger om de atleten aan te moedigen, na 500m kwamen de atleten dan ook als treintje door. Na 1550m was het treintje wat langer en konden de trainers de atleten dan ook fanatiek over de finish schreeuwen. Noor werd gevolgd door Renee en Sylvie, wat, naar bleek, nog een ware strijd zou worden om plaats 2 en 3. Uiteindelijk trok Renee aan het langste eind en kwam ze in een mooie tijd van 7:28 over de finish, voor Sylvie, die in een tijd van 7:29 finishte. Ook Sylvie werd op de voet gevolgd door Sofie, die in een mooie tijd van 7:32 vlak na Sylvie over de finish kwam. Sanne kwam als 5e over de finish in een mooie tijd van 7:46. Zij werd gevolgd door Floor in een keurige tijd van 8:09. Robin volgde Floor op in een prima tijd van 8:26. Als laatste van de AVV junioren kwam Karlijn over de finish in een mooie tijd van 8:26.

Als trainers willen wij graag zeggen; heel goed gedaan dames en heren!

32910013496 e1d9c81169 z

Start bij de JD