Een vereniging in beweging met toekomst

logo avv atletiek valkenswaardAtletiek Vereniging Valkenswaard (AVV) werd opgericht op 19 februari 1973 in Valkenswaard en staat ingeschreven bij de kamer van koophandel te Eindhoven en beschikt over goedgekeurde statuten. De vereniging heeft circa 400 leden variërend in de leeftijden van 6 tot 80 jaar. Op het sportpark “D’n Dries”, gelegen aan de Pastoor Heerkensdreef, ligt de kunststofatletiekbaan voorzien van een tribune. Hier kunnen onze leden 5 dagen in de week de loop- en technische nummers van de atletieksport trainen. Sinds juli 2012 heeft de gemeente Valkenswaard in samenwerking met de atletiekvereniging nieuwe kleedruimten gerealiseerd. AVV beschikt zelf over een verenigingsgebouw “D’n Aanloop”.

AVV stelt zicht ten doel, het bevorderen van de beoefening van de atletieksport onder haar leden op ieder niveau, zowel voor jongens, meisjes en volwassenen, aangepast aan leeftijd, geslacht en geoefendheid. Zo traint de één voor een record op de marathon, een ander probeert zijn of haar conditie te verbeteren of voelt zich meer thuis in het beoefenen van de technische nummers. Een derde komt voor de gezelligheid en sluit zich aan bij de wandelafdeling van AVV. De hoeveelheid trainingen of de intensiteit van de trainingen verschilt per persoon, maar iedereen krijgt de kans op zijn of haar niveau de trainingen af te werken. Op prestatiegericht niveau zijn de afgelopen decennia vele successen te benoemen. Deelname en podiumplaatsen bij de Nederlandse kampioenschappen, Brabantskampioenen individueel of in teamverband, maar ook regionaal in de Kempen is AVV sterk vertegenwoordigd.

De vereniging is aangesloten bij de (Koninklijke Nederlandse) Atletiek Unie (AU), de nationale atletiekbond. Alle leden van de atletiekvereniging zijn lid van deze bond. Aan het lidmaatschap is voor wedstrijdatleten automatisch een "wedstrijdlicentie" verbonden, waardoor men kan deelnemen aan wedstrijden. De kosten van deze "licentie" zijn opgenomen in de contributie. Tijdens de Algemene Ledenvergadering wordt jaarlijks het bestuur gekozen, die op diverse disciplines bijgestaan wordt door diverse commissies bestaande uit vele vrijwilligers.

AVV is uniek in zijn soort, mede omdat de vereniging bestaat uit vrijwilligers die allemaal hun steentje bijdragen aan de club. Ik ben al die vrijwilligers dan ook dankbaar voor hun inzet, hun motivatie en enthousiasme. Dankzij die vrijwilligers en onze sponsoren is en blijft AVV een fantastische atletiekclub met veel potentie in de toekomst. Ook nu wij ons 40 jarig jubileum (2013) hebben gevierd.

We hebben zilver, maar we gaan voor goud.

John Robbe

Voorzitter AVV