Maar liefst 18 D-junioren aan de start van de Huttenloop

Zaterdag 10 december was het weer tijd voor de jaarlijkse Huttenloop. Onder de oudere atleten beter bekend als eerst 5 km lopen, dan heel veel lekker eten. Onder dit motto hebben de trainers dan ook zoveel mogelijk D-junioren proberen te stimuleren om mee te doen aan deze loop, als alternatieve training. Dat deze woorden goed bij de atleten vielen kon wel worden opgemaakt uit het feit dat er maar liefst 18 D-junioren, waaronder 2 A-pupillen die met deze groep meetrainen, aan de start van de 5 km stonden. Na een groepsfoto kon de starter zijn startsein geven.

Zodra het startschot klonk gingen de junioren er vandoor, met voorop Wessel en Luuk M.. Waar de trainer nog enigszins terughoudend zei dat ze misschien wat minder hard moesten starten lieten de heren blijken daar geen gehoor aan te geven en er een mooie onderlinge wedstrijd van te maken. Na een kleine kilometer hadden de heren de koppositie overgenomen van de senioren. Zij werden gevolgd door Tom en Wouter, welke onderling aan het bespreken waren hoeveel calorieën er in de tussentijd al verbrand waren, op korte afstand gevolgd door Luuk G. en Willem. Daarachter volgde een grote groep met de rest van de atleten onder begeleiding van de (hulp)trainers, zodat ze niet zouden verdwalen onderweg naar de finish.

De heren voorop gingen er als een speer vandoor en Lorens, die intussen de verantwoordelijkheid voor Wessel en Luuk had gekregen, had een moeilijke taak om de heren bij elkaar te houden. Wessel zette op het einde namelijk een eindsprint in en wist in een mooie tijd van 22:03 over de finish te komen. Hij werd gevolgd door Luuk M., in een tijd van 23:01. Intussen was achter hun ook al de strijd gestreden en was het deelnemersveld compleet veranderd. Luuk G. kwam namelijk als 3e over de finish in een tijd van precies 25 minuten, op 34 seconde gevolgd door Wouter. Tom en Willem wisten achter hun te finishen in 2 mooie tijden van 25:41 en 25:59. Deze heren werden gevolgd door de eerste dame, namelijk Noor! Zij liep onder begeleiding van Olav in een keurige tijd van 27:04 over de finish. De mooie tijd heeft ze te danken aan Olav, die nog een goede uitsprint uit Noor wist te krijgen. Noor werd gevolgd door Floor, welke 24 seconde na Noor over de finish kwam, als 2e dame dus! De dames liepen de hele wedstrijd samen. Na Floor volgde Jasper, die in een mooie tijd van 27:59 finishte, kort gevolgd door Gaby, die 8 seconde na Jasper over de finish kwam. Gaby werd gevolgd door Zoë en Isa, de A-pupillen van de groep. De dames hebben lekker samen gelopen, maar Zoë trok uiteindelijk aan het langste eind; zij finishte 2 seconde voor Isa, in een tijd van 28:15 om 28:17. Heel goed gedaan dames! Bij Sanne en Daan was het nog even spannend. Op het laatste moment zette Sanne nog een goede eindsprint in en wist zo de afstand tot Daan te overbruggen waardoor ze net voor Daan over de finish kwam. Beide atleten hebben een tijd van 29:20 gelopen, netjes! Keylie en Bob kwamen samen over de finish, volgens mij hebben ze gezellig samen gelopen en er flink op los gekletst. Ze finishte beide in een tijd van 30:19. Zij werden gevolgd door Karlijn. Karlijn liep een hele mooie tijd van 32:03, een mooie prestatie! Als laatste kwam Emma over de finish, onder begeleiding van Mirna, die diende als de bezemwagen bij de D-junioren. Ondanks de pijn in haar enkel wist Emma toch in 32:30 over de finish te komen, wat ook haar streeftijd was toen ze de klok zagen! Keurig!

Na al die mooie prestaties was het natuurlijk tijd om te smullen van al dat heerlijke eten dat iedereen had meegenomen en wat nu klaar lag in de kantine. Al was het lopen voor sommige D-junioren wel wat afzien, het heerlijke eten maakte dat meteen weer goed! Al met al was het een dag met allemaal mooie prestaties en lekker eten! J

DSC00710 2