Verslagje en uitslagen Athletics Champs - Clubkampioenschappen pupillen 10 oktober 2020

Clubkampioenschappen AVV op 10 oktober 2020

Zaterdagochtend 10 oktober. Om half 8 staan de trainers al helemaal klaar om de wedstrijd voor de pupillen te gaan opbouwen. Tegen half 9 staat alles dan ook op de goede plek! De eerste pupillen en hulpouders komen binnen. Voor de kantine liggen de mappen voor alle teams klaar. Voor sommige pupillen is het even puzzelen en goed kijken in welk team ze nu tClubkampioenschappen 2020 fotoerecht komen. Iedereen moet nl. afstand houden!

Met maar 1 afmelding heeft om iets voor 9 uur iedereen zijn of haar startnummer opgespeld gekregen. Om 9 uur kunnen de atleten dan ook starten met de warming-up. Op hetzelfde tijdstip start de vergadering voor teambegeleiders. Het is even wennen met een aantal nieuwe hulpouders. We zijn super blij dat er zoveel nieuwe ouders zijn komen helpen! Aan het eind van de teamvergadering krijgt iedereen de chronoloog, de Athletics Champs instructies èn indien bekend het PR voor hoog of hurkhoog mee.

Om 9:30 uur zou de Teamestafette starten. Iedereen staat echter al ruim op tijd klaar waardoor we hier iets eerder mee beginnen. De A-pupillen starten met complete teams doordat 1 atleet van team 3 de teamestafette bij team 1 meedoet. Zij lopen super snel en enthousiast.

Als zij klaar zijn starten de BC mini en bambi pupillen. Daar zijn geen volle teams. Hierdoor moet er in elk team minimaal 1 iemand dubbel lopen. Voor de bambi pupillen is het nog spannend. Bij verschillende kinderen loopt hier een trainer mee.

Om 9:45 start het roulatieschema met de onderdelen. Voor ieder onderdeel heb je 20 minuten. Maar hè, na 15 minuten gaat de toeter al? Er blijkt een fout te zitten in het Athletics Champs programma waardoor de toeter iedere keer na 15 minuten al klinkt. Vanaf nu moeten de teambegeleiders zelf de tijd in de gaten gaan houden.

Tijdens de pauze mogen alle kinderen een bekertje ranja en een zakje chips ophalen op de tafel voor de kantine. Alle hulpouders kunnen hier een bekertje koffie, thee of ranja krijgen.

Na de pauze volgen nog enkele onderdelen. Na het laatste onderdeel gaan eerst alle A pupillen zich verzamelen bij de start van de 100 meter. Zij gaan 6 minuten duurlopen! Voor de een is dit wat zwaarder als de ander maar uiteindelijk is er maar 1 niet gestart en haalt iedereen de finish. De finish is nl. de eerstvolgende pylon die je tegenkomt nadat het fluitsignaal heeft geklonken. Hierna volgende BC mini bambi. Bij enkele bambi lopen de ouders mee die als hulpouder meehielpen tijdens de wedstrijd.

En dan is het toch echt afgelopen! Alle pupillen worden verzocht op de tribune plaats te nemen. Er is nl. Iets te vieren. Alex en Gunilde hebben met het coachen van hun pupillen tijdens deze wedstrijd het laatste onderdeel van de BBAT3 cursus af kunnen ronden. Na hun felicitaties gaat iedereen naar huis!

Allemaal bedankt voor de geweldige sportieve ochtend waarop heel veel persoonlijke records zijn verbroken!

UITSLAGEN