Jens Peeters strijd om goud in Eindhoven

Jens Peeters van Atletiek Vereniging Valkenswaard (AVV) heeft zondag 11 maart in de laatste wedstrijd van de Kempische Crosscompetitie in Eindhoven goud gewonnen. In de laatste meters werd concurrent Douwed Mengari van AV Marvel uit Boxtel verslagen. Naast de dagoverwinning over de 1600 meter, werd hij na 10 crosswedstrijden 2e in het eindklassement.

20120311 cross te eindhoven 260 - krant thumbnail

Het was met de medewerking van de zon, goed vertoeven bij de Karpendonkeplas in Eindhoven, waar de laatste van de tien competitiewedstrijden werd gehouden.

Bij de mannen 45+ was het Ad Peeters van AVV die de atleten van Eindhoven Atletiek achter zich liet. Hij werd na 9550 meter 1e in 35.22 min.
2e werd Peter Simon voor clubgenoot Arie van Houwelingen. AVV-er Theo Peeters werd 10e in 39.35min. Bij de mannen korte cross (2950 meter) ging de winst naar Pieter van Oirschiot van Generaal Michaëlis uit Best. Jos van Vliet (AVV) werd 13e.
De jongens junioren C moesten vandaag 3300 meter. Jeroen van de Wijdeven van Loopgroep Aart Stigt won de wedstrijd zoals meerdere crossen in de competitie. Joran Robbe (AVV) deed goede zaken maar moest Maike van de Pas (AVR’69) met 1 sec. voor laten gaan. Robbe werd 11e in 14.58min  Door zijn goede prestatie werd hij uiteindelijk 7e in het eindklassement. In de categorie JJD kwam Niels Maréchal niet verder dan de 15e plaats. Bij de meisjes junioren B ging de dagoverwinning naar Ilonka de Bresser van GM. In 14.06min. werd de afstand van 3300 meter afgelegd. Anne Gibbels (Fortuna ’67) werd 2 en Sophie Rameakers (AVV ) werd 3e. De MJC moesten het parcours over 2km afleggen. Franca Somers (AVV)  was wederom de sterkste en bereikte de finish in 7.52min. Dit was 1 minuut eerder dan clubgenoot Marieke Intven die een fantastische wedstrijd liep en 2e werd. Jolien Bruininx (AVR’69) werd 3e.

Meike Hendriks (AVV) kwam uit in de categorie MJD. Zij kon in de laatste ronde Zoe Zwaal van Spint Breda niet bijhouden. Zwaal werd 1e in 7.01 min. Hendriks werd 2e en Rana van Ginneken (GM) werd 3e. Bij de jongens pupillen A was het tot aan de streep spannend. Na twee ronden zette Jens Peeters (AVV) de achtervolging in op Douwed Mengari van AV Marvel uit Boxtel. Met nog 50 meter te gaan zette Peeters de versnelling in, Mengari kon niet volgen. Peeters werd 1e in 6.59 min. gevolgd door Mengari in 7.02min.20120311 cross te eindhoven jesse onno jens238 thumbnail Onno Hoogeveen (AVV) en clubgenoot Jesse ten Berge eindigden als 7e en 9e. Brons was er voor Wessel de Hoog (AVV) in de categorie JPC. Hij kon net Lucas Koeling (GVAC) voorblijven op slechts 1 sec. Winnaar was Kevin Lavrijsen van AVR’69 in 5.35min. Bij de meisjes pupillen A was het Gitte van den Berk die na 1600 meter als eerste de finish bereikte in 7.35min. Jiska Beuk (GVAC) werd 2e en Roos Ketting (AVV) werd 3e in 8.03min. Marieke Mesman (AVV) werd na een goede wedstrijd 5e. Clubgenoten Vera Intven (7e), Pien Hendriks (8e), Justine Straver (11e) en Femke Mesman (12e) volgden.

Het eindklassement van de Kempische Crosscompetitie is te vinden op http://crosswedstrijden.crosscompetitie.nl/

Foto: Jens Peeters in gevecht met Douwed Mengari om het goud

Download grote foto Jens Klik Hier