Verslag spelletjes ochtend pupillen 9 november

Afgelopen zaterdag 9 november werd er voor de tweede keer een spelletjesochtend georganiseerd
door de jeugdcommissie in samenwerking met www.spelletjekopen.nl

42 pupillen en junioren D hadden zich opgegeven om direct na de training aan te schuiven bij één van de 10 spellen* die gespeeld konden worden. 10 ouders houden zich vrijwillig aangemeld om te helpen door een spel voor te bereiden, uit te leggen en te leiden. 42 was bijna het dubbele van vorig jaar. Nog even en de kantine is te klein voor de jeugd.

Dat het gezellig zou worden, was duidelijk. Allemaal blije gezichten kwamen de kantine binnen na een intensieve training. Na een lang zal ze leven voor de jarige Annemijn waarbij de hele kantine mee
zong, werd er ranja uitgedeeld en de peperkoek gesneden. Alle kinderen kozen een tafel met een spel, meestal op gevoel. Er stond een coöperatief spel, geluiden-, dobbel-, tactisch-, puzzel-, zoek- en
pestspel. En een spel waarbij je allerlei handgebaren moest maken. En als je denkt dat meiden aan het begin van de pubertijd niet kunnen zwijgen dan zit je er naast. Het spel The Mind zorgde ervoor
dat er in de orkaan van geluiden echte stilte was. De tafel stond mooi in het midden en het was er muisstil. De enige aan de tafel die sprak was Femke die het spel even kort uit legde. De slang en indiaan werden soms ook gehoord bij Lila Lawaai en Bram ons opperhoofd deed lekker mee.

Iedereen kon wisselen na een potje en een ander spel proberen. Maar het enthousiasme was groot en de meeste kinderen wilden nog een potje. Daarna gingen ze kijken aan een andere tafel of
speelden direct mee. Ik heb zelfs begrepen dat kinderen die thuis geen spelletjes spelen of er misschien wel niet van houden, nu hebben genoten. En daar doen we het voor!

Mocht je nog niet zijn uitgespeeld zijn, kun je het spel altijd op de webwinkel bestellen. Gratis verzonden in Valkenswaard, Dommelen, Aalst en Waalre.

Al met al een geslaagde ochtend voor alle jeugdleden en een goede samenwerking tussen jeugdcommissie, kantinetoppers en ouders. Super bedankt en tot volgende jaar.

Namens de jeugdcommissie,
Arjan

*Coral Reef, Ubongo junior, KingDomino, The Mind, Gold Armada, Zooloretto, Hands,
Moddervarkens, Lila Lawaai, Het verboden Eiland

Zie de fotos hier onder voor een indruk van de ochtend.

20191109 Spelletjes ochtend 1

20191109 Spelletjes ochtend 2