Verslag Brabantse kampioenenschappen pupillen teams

14 september 2019

Na vier Athletic Champs wedstrijden van regio 14 stonden de C/mini pupillen van AVV 1ste in het klassement en de A-pupillen 2de, waardoor ze mee mochten doen aan de Brabantse kampioenschappen pupillen teams!!!

Op deze mooie zonnige dag op de atletiekbaan in 's-Hertogenbosch staan de 2 teams van AVV klaar voor de wedstrijd!
Het begon met, een al oude traditie, het defilé van alle deelnemende verenigingen. Op het lied van Guus Meeuwis 'Brabant' liepen de 2 teams trots met de vlag van AVV een rondje over de atletiekbaan!
Daarna ging de estafette van start. Beide teams hebben een goede tijd neergezet. Op naar de onderdelen. Iedereen moedigde elkaar goed aan, een echt team! De trainers gaven goede aanwijzingen, zodat er ook weer een persoonlijke records werden gehaald!

Doordat er elektronisch werd gemeten bij 60m sprint en horden mochten de atleten deze onderdelen maar 1x doen. Dat was jammer, omdat ze beloofd hadden dat iedereen 2 pogingen had.

Na het meters maken was het wachten op de uitslag. De 2 teams vermaakten zich prima, ze deden zelf allerlei spelletjes! Erg gezellig. Zo hebben ze weer nieuwe vriendjes gemaakt, ook erg belangrijk voor de sport!

Geen podiumplaats voor AVV. Maar de teams hebben zich wel kranig verweerd tegen de grote atletiekverenigingen van Brabant!

Prachtige ervaring voor deze jonge atleten!

De uitslag van TEAM 02 kun je HIER vinden
De uitslag van TEAM 20 kun je HIER vinden