Atletics Champs Pupillen Eindhoven - Verslag

Zaterdagochtend half 10. De geel-blauwe brigade betreedt het atletiek complex van Eindhoven. AVV straalt vastbesloten uit het podium te bestijgen in alle drie de categorieën. De teams zijn op sterkte en stralen veel plezier uit. Geel en blauw zijn in Eindhoven niet alleen de clubkleuren van AVV maar ook van de zon en de lucht. Een extra supporter hangt in de lucht. Het is heerlijk weer.

20190831 AC Eindhoven2019De teambegeleiders, een niet te onderschatten taak, krijgen een briefing achter het club gebouw. Heerlijk in de schaduw. De 4 en 6 minuten loop aan het einde van de dag gaat misschien niet door als het te heet wordt. Verder heb ik niets onthouden. Een Athletic Champs loopt namelijk vanzelf. In ieder geval bij AVV. Er zijn zoveel ouders die helpen met een vortex terug gooien, roepen hoe ver de atleten gesprongen of gegooid hebben en HUP HUP roepen, dat het vast wel goed komt.

Klaar voor de start, Wohowoho. O-O-O. Klinkt door de speakers. De onderdelen beginnen. En direct is duidelijk dat alle pupillen op scherp staan. De estafette. Het gras is nog nat. Menig kind valt bij de tweede bocht, staat op en rent zo snel mogelijk met het stokje door. Snelle tijden worden neergezet. Slingeren, Vortex, Hoog- en Verspringen. Alles komt aan de beurt. Er worden nieuwe records neergezet. Sommige coaches zijn goed voorbereid en hebben van elke sporter de Pee-Erretjes opgeschreven. Bidon met water vullen met extra koud water, broodje of fruit eten. En lekker zweten. Sommige coaches zweten harder dan de sporters en kunnen wel een sportclub als AVV gebruiken.

En dan het moment. Niet het ijsje ter verkoeling maar het grote podium.

• Op de eerste plaats in de categorie C-Mini: “AVV!!!”
  • Op de derde plaats bij de B-pupillen: ”AVV”!!.
  • En op de tweede plaats bij de A-pupillen: “AVV!!”.

Met groot enthousiasme klimmen de jongens en meisjes van AVV op de hoogste treden. De camera’s klikken en flitsen, blije gezichten en een grote wisselbeker. Een grote blije blauw gele brigade staat drie keer stralend op het podium. Trotse trainers, begeleiders en ouders. Echt fenomenaal. Nog een eindfoto met zijn allen(zie foto hierboven). Iedereen er op? En zwaaien naar de fotografen. Één club, één groep, allemaal winnaars.

De weg die we tijdens trainingen zijn ingeslagen door vooral veel en vaak te oefenen, plezier voorop te stellen en de individuele sport meer een team sport te maken werpt zijn vruchten af. Waar ligt lat voor iedereen? Geen idee. Maar de dag van vandaag kan niet meer stuk!. Fantastisch. Iedereen bedankt voor deze mooie afsluiting van het Athletic Champs seizoen.

Arjan Muller,

Trotse trainer en vader, C-Mini