Knappe prestaties Roos Ketting en Anouk Klopping

IMG 20160120 WA0002Op 10 en 17 januari hebben Roos Ketting en Anouk Klopping meegedaan aan indoor wedstrijden in regio 13 (Tilburg e.o.). Op beide dagen stonden 3 onderdelen op het programma: 35m sprint, kogelstoten en hoogspringen. Van tevoren is moelijk in te schatten hoe je ervoor staat tijdens een winterseizoen, dus we hadden niet zo’n hoge verwachtingen.

De eerste wedstrijd was bij Atilla in Tilburg. We begonnen met spannendste onderdeel: hoogspringen. Er was enige opluchting bij Roos toen ze de starthoogte van 1.10 haaldeJ. Daarna ging ze door tot en met de 1.30. Voor Anouk is hoogspringen op het oog een peulenschil (maar schijn kan bedriegen), ook zij kwam tot 1.30. Aangezien maar 1 deelneemster de hoogte van 1.35 haalde was een goede klassering nog in zicht.

Met sprint deden ze goed mee met 5.87 (Roos) en 5.89 (Anouk), ze moesten hetzelfde meisje als bij het hoogspringen voor zich laten. Voor het eerst kogelstoten met 3 kilo is even wennen. Toch haalde ze mooie afstanden met 7.99 (Roos) en 7.92 (Anouk). Roos haalde vandaag 10 punten meer dan Anouk en ze eindigden in de wedstrijd als 2e en 3e. Leuk dat de meiden zo aan elkaar gewaagd zijn!

Een week later was de wedstrijd in Dongen. Vergeleken met de week eerder sprong Roos hoger (1.35), stootte ze verder (8.19) en sprintte ze sneller (5.78). Anouk sprong een stuk hoger (1.40), stootte ook een stuk verder (8.23) en sprintte ietsje minder snel (5.92). In de onderlinge ‘strijd’ gaf het hoogspringen de doorslag: Anouk haalde 5 punten meer dan Roos en eindigde daarmee in de wedstrijd als 3e. Er waren 2 meisjes van atletiekvereniging Thor die, naar wij vermoeden, specifieke hoogspringtraining krijgen en vooral daardoor een goede klassering behaalde. Daar kunnen onze meiden nog niet tegenop, misschien een volgende keer!

Hoe dan ook: AVV heeft in regio 13 haar visitekaartje weer afgegeven!