Clubrecord bij openingswedstrijd Tilburg

tilburg 001Zaterdag 29 maart organiseerde AV Attila de eerste baanwedstrijd van dit zomerseizoen. Bij deze openingswedstrijd, voor pupil t/m master, waren 2 junioren van AVV actief: Silke (MC) en Jens Peeters (JD). De omstandigheden waren aangenaam: 20 °C, zonnig,  wel een lichte tegenwind op de sprintafstanden.
Silke startte met de 300 m. Ze won haar serie in 44.76 sec. , net boven haar clubrecord van vorig jaar (44.52 sec.). Met de verzuring nog in de benen sloeg ze het hordelopen over, om later bij het verspringen een persoonlijk record (pr ) te springen (4.85 m).  Ze kwam met haar aanloop perfect op de balk uit, de jury keek nog eens goed naar het plasticine, maar ook met bril geen afdruk te zien.
Jens begon zijn dag met speerwerpen. Bij elke poging landde de speer verder. De derde poging was goed voor een pr: 30.22 m, ruim 4 meter verder dan vorig jaar. Daarna stond de 80 meter horden op het programma. Hierop dook Jens voor het eerst onder de 15 seconden: 14.84 sec. Bij het verspringen kwam Jens steeds ruim voor de balk uit. Zijn verste sprong bedroeg 4.31 m. Aan het eind van de middag stond de 600 meter op het programma. Jens ging voortvarend van start en bleef de hele race aan de leiding. Zijn eindtijd was goed voor een dik pr: 1.42.71 min. Deze tijd betekent tevens een nieuw clubrecord voor de JD. Dit stond met 1.50.9 op naam van Han de Jong, gelopen in 2012.
Het was een gezellige wedstrijd. De ontspannen sfeer die in de uitnodiging vermeld stond was inderdaad aanwezig. Een aanrader voor volgend jaar! Voor de uitslagen: