AVV atleten bij Dieprijtcross

jensdieprijt2014Zondag 19 januari werd in Eersel de Dieprijtcross georganiseerd, de zesde cross van de Kempische Crosscompetitie. Het was aangenaam weer: 8°C en droog en de hoeveelheid modder op het parcours viel mee. Zie de foto links (van Jens Peeters) voor een impressie van een stukje parcours. Van AVV waren weer diverse crossers aanwezig.
Master Elly Liefrink was de winnares bij de V65.  Haar wedstrijd ging over 5000 m. Net zoals bij de vorige cross in Oirschot was ze met haar tijd van 23.46 min. veel jongere atletes te snel af. Ricardo Damen (M35) startte bij de  mannen senioren voor een cross over ruim 11 km.  Door een niet zo goede startpositie ging de eerste ronde niet optimaal.  Toch liep Ricardo lekker en dat was uiteindelijk goed voor een elfde plaats (47.28 min.)
Bij de vrouwen korte cross stond Rianne van Slooten aan de start. De korte cross ging over 2600 m. Rianne wist net geen podiumplaats te bemachtigen, ze werd vierde, maar ze was tevreden over haar wedstrijd, een goede generale voor het NSK cross dat volgend weekend in Groningen wordt georganiseerd. Franca Somers liep ook een wedstrijd over 2600 m, maar dan bij de meisjes junioren B. Franca won met ruime voorsprong, de nummmer 2, Jolien Bruininx van AVR ’69 moest ruim 20 seconden prijsgeven. AVV-er Jens Peeters had bij binnenkomst dezelfde  ruime voorsprong op de nummer 2, Kjell Segers van GVAC. Jens liep bij de jongens junioren D een cross over 1500 m., wat aan de korte kant, dus de jongens konden vol gas het bos in. Jens pakte met zijn overwinning weer wat punten voor het tussenklassement, zodat hij nu weer hiervan aan de leiding gaat. Clubgenoot Zenn Doreleijers  finishte in dezelfde wedstrijd  op plaats 10. Het was voor Zenn de eerste cross dit seizoen. De verwachting is dat Zenn bij de volgende cross (onze eigen Wedertcross) een stukje opschuift naar voren, want ervaring is een niet te onderschatten factor bij het crossen.

pupcdieprijt2014Bij de pupillen waren 5 atleten van AVV aanwezig. Van deze 5 gingen er maar liefst 4 met een prijs naar huis! En bij de nummer 5 scheelde het niet veel, een vijfde plaats.  De jongens en meisjes pupillen C startten tegelijk voor een cross over 1100 m. Pieter Blankers werd tweede bij de jongens, Kay Brom werd derde. Zoë Peels werd tweede bij de meisjes nadat ze nog een tijdje voor de uiteindelijke nummer 1 had gelopen, Milou Keulstra van GM.  Als je goed kijkt zie je op de foto rechts voorop Pieter, als derde Kay en daarachter Zoë. De jongens pupillen B liepen ook 1100 m. AVV-er Wessel de Hoog pakte de tweede plek, niet lang erna finishte Quinten Derks op plaats 5.
Heel goed gedaan allemaal, we zien uit naar de volgende cross, de Wedertcross op 9 februari in Valkenswaard!
Kijk voor uitslagen, tussenstanden en foto’s op www.crosscompetitie.nl

Hieronder nog wat podiumfoto's.
De pupillen C meisjes, met Zoë Peels op plaats 2:
podiumpupcmeisjesdieprijt2014

De pupillen C jongens, met Pieter op plaats 2 en Kay op plaats 3:

podiumpupcjongensdieprijt2014 En de pupillen B jongens, met Wessel op plaats 2:

podiumpupbdieprijt2014