Crossseizoen goed begonnen

wesselbladelHet crossseizoen is nu echt begonnen. Op zondag 27 oktober maakten de AVV-ers Inge Sengers, Franca Somers en Tessa van Slooten een mooi begin bij de IJzeren Man Cross in Weert. Inge Sengers werd bij de vrouwen korte cross derde en ook Franca en Tessa wisten een podiumplaats te bemachtigen. Franca werd tweede bij de meisjes junioren B, Tessa werd derde bij de meisjes junioren C. De volledige uitslagen zijn te vinden op www.limbracross.nl. De IJzeren Man Cross is onderdeel van de Limbra Crosscompetitie. Zondag 3 november ging ook de Kempische Crosscompetitie van start. Onze eigen Wedertcross maakt ook deel uit van dit circuit. De eerste cross vond plaats in Bladel, bij No Limits. Van AVV stonden in diverse categorieën atleten aan de start. Bij de jongens pupillen B deed Wessel de Hoog mee (foto links, gemaakt door Sjef van Hoof). Over een afstand van circa 900 meter (1 ronde) kwam hij knap als tweede over de finish, 4 sec. achter de winnaar. Tessa van Slooten liep bij de meisjes junioren C een wedstrijd over ongeveer 1870 meter (2 rondes). Tessa viel net buiten het podium; ze werd vierde.  De jongens junioren D, van AVV Onno Hoogeveen en Jens Peeters, startten in dezelfde race als Tessa.jenstessabladelIn de eerste ronde liep Jens  nog op kop van een groepje van drie, maar in de tweede ronde sloeg hij toe. Jens kwam als eerste over de finish, met 16 sec. voorsprong op de nummer twee. Onno legde beslag op een mooie 8e plaats. Op de foto rechts (gemaakt door Sjef van Hoof) zien we Jens voorop vlak na de start en Tessa heel slim de korte bocht pakkend door de modder. Tegelijk met Tessa, Jens en Onno (ja, het gaat er gezellig aan toe, zie onderstaande foto) ging ook Rianne van Slooten van start voor haar wedstrijd korte cross vrouwen. Rianne finishte op de vijfde plaats.

tessajensriannebladel
adcrossbladelBij de “oudere” atleten had AVV één deelnemer. Ad Peeters (op de foto rechts de atleet aan de linkerzijde) werd over een wedstrijd van bijna 7 km bij de M45 net voor de finish voorbij gesprint door Cornelis de Stigter van Loopgroep Aart Stigter, zodat hij genoegen moest nemen met een tweede plek, waar hij overigens erg tevreden mee was. De volledige uitslagen zijn te vinden op www.no-limitsbladel.nl. Op deze site zijn ook veel foto's te vinden. De standen van de Kempische crosscompetitie zijn te volgen op www.crosscompetitie.nl.