Jan Smets bij de D-spelen

Tweedejaars AVV-D-junior Jan Smets heeft zondag 8 september deelgenomen aan de D-spelen in Amsterdam (bij Phanos). De D-spelen zijn een soort van Nederlandse Kampioenschappen. Niet de echte, want die worden pas vanaf de B-junioren georganiseerd. Maar wel een grote wedstrijd dus, met deelnemers uit heel Nederland.
Voorafgaand aan de D-Spelen had Jan last van zijn enkel. Daarom had hij 2 weken voor de wedstrijd rust genomen.  De series gingen goed; Jan won zijn serie in een tijd van 10.87 sec.(zie onderstaande foto).
dspelenjansmets2013

Maar tijdens het lopen van de halve finale kreeg hij serieus last van zijn blessure. Hij kwam als vierde over de finish in een tijd van 10.89 sec., niet snel genoeg voor de finale, maar toch snel als je bedenkt dat Jan last had van zijn enkel.
Bij de D-spelen liepen serieuze sprintkanonnen rond. De snelste tijd van de dag was 10.14 sec. (met tegenwind)! Voor alle uitslagen zie
www.phanos.org.

Moeder Lonneke: “Het was een enorm leuke ervaring; het Olympisch stadion, wat een voorrecht om daar in te mogen sporten! Was echt super en we hebben dan ook echt genoten! Jammer dat er niet meer atleten van AVV bij waren. Dan hadden ze elkaar kunnen aanmoedigen en gezelschap kunnen houden. Deze ervaring zou ik echt iedereen aan kunnen raden!”.
Dus ben je komend seizoen D-junior, overweeg dan eens deelname aan de D-spelen aan het eind van het zomerseizoen. Of als je niet kunt wachten, komende winter heb je ook D-spelen in de indoorhal in Apeldoorn. Voor C-junioren heb je vergelijkbare wedstrijden (C-spelen en C-indoor).