AVV-ers actief in zomervakantie

Ook in de zomervakantie waren er AVV-ers actief bij baanwedstrijden. Zo organiseerde HAC (Helmond) 2 vakantiewedstrijden (op 16 juli en 31 juli). AVV was bij beide wedstrijden goed vertegenwoordigd. Het lekkere warme weer was goed voor de sprinters, dus ook voor bijvoorbeeld AVV-er Niels Fiers (JA) . Bij de tweede wedstrijd zette hij zowel op de 100 m als 200 m goede tijden neer (11.89 sec. en 24.18 sec.) Voor alle uitslagen zie www.hac-helmond.nl.
Ook het Nederlands Kampioenschap voor senioren op 20 en 21 juli in Amsterdam viel in de zomervakantie. Inge Sengers liep in de series een tijd van 2.20.0 min. op de 800 m. Sander Schutjes werd vijfde bij het verspringen. Zijn verste afstand bedroeg 7.26 m. De winnaar Ignisious Gaisah was buiten bereik met 7.85 m (op het WK zou hij nog veel verder springen: 8.29 m), maar de nummers 3 en 4 (resp. 7.41 m en 7.32 m) sprongen niet zoveel verder dan Sander. Voor alle uitslagen zie www.nkatletiek.nl. Tegen het einde van de vakantie (16 augustus) vond de eerste wedstrijd van het BNO instuifcircuit plaats bij de Keien in Uden, met deelname van de AVV-ers Niels Fiers en Bart van Oekel  op de 100 m en 200 m (www.dekeienatletiek.nl). En op de echt allerlaatste vakantiedag (zondag 18 augustus) namen Silke, Jens en Kirsten Peeters deel aan de pupillen CD wedstrijd van AVON te Heerlen. De vakantieroest was er nog niet helemaal af, maar dat mocht de pret niet drukken. Tussen de buien en windvlagen (zie foto) door wist de zon ook nog door te breken. De uitslagen van deze wedstrijd zullen t.z.t. te vinden zijn op www.avonheerlen.nl. Er waren natuurlijk meer wedstrijden in de vakantie en er komen er ook nog wat. Op www.atletiekunie.nl en www.val.be heb je ze voor het uitzoeken. Heb je als AVV-er een wedstrijd gedaan, geef het dan door aan publiciteit@avv-atletiek.nl en records@avv-atletiek.nl en als je wilt aan de schrijfster van dit stukje (voor publicatie op onze site)! Je kunt het ook aan je trainer/ploegleider vragen.
emmastadion