Spanning en ontspanning in Reusel

Het was aan de frisse kant (±10°C), er stond een stevig wind en soms viel er een spatje regen, maar de CD-junioren mochten in Reusel (AVR’69) op 11 mei niet klagen. ’s Ochtends waren de pupillen nog (bijna) weggeregend bij de Athletic Champs, ’s middags scheen bij de CD-(gras)baanwedstrijd soms zelfs de zon. Met AVV-atlete Silke Peeters (MC) ging het deze dag , naar eigen zeggen, niet geweldig. Toch werd ze nog tweede op hoog (1.50 m), tweede op speer (20.20 m) en vijfde met kogel (7.68 m). AVV-er Jens Peeters (JD) greep zijn kans. De 80 m in zijn categorie kende een voorronde, een halve finale en een finale. Het leek welhaast een nieuwe stijl pupillenwedstrijd.  Jens ging als vierde de eindronde in en werd uiteindelijk ook vierde (snelste tijd: 11.8 sec., gelopen in de series). Bij het speerwerpen verraste Jens zichzelf en zijn collega-werpers. Jens ging als 6-de de finale in. De uiteindelijke nummers 1 en 2 met afstanden van 31.48 m (Phil Pols van Atledo)en 26.47 m (Sven Roosen van GVAC) bleven onbereikbaar, maar Jens wist bij zijn laatste worp de derde plaats te veroveren met 23.80 m, slechts 26 centimeter meer dan Chiel Stikkelbroeck van Eindhoven Atletiek. Bij het verspringen een 6-de plaats voor Jens, weer netjes boven de 4 m (4.02 m). Het was een gezellige, relaxte wedstrijd. Tot volgend jaar?

Op onderstaande foto (gemaakt door Ton Stikkelbroeck) Jens Peeters in de series 80 m.
jens80msprintreusel

De volledige uitslagen zijn te vinden op www.avr69.nl