clubrecord Silke Peeters

Op woensdag 1 mei organiseerde A.V. De Toekomst in Heusden-Zolder een baanwedstrijd voor jong en oud; de Horimex Meeting. Vanaf 14.00 uur waren de pupillen en miniemen (D-junioren) actief, daarna de cadetten (C-junioren)  en nog oudere atleten. Een leuk familie-uitstapje dus. Het was zonnig, de temperatuur was aangenaam (18 °C) , maar er stond wel (alweer) een stevige wind (tegen op sprint tot boven de 3 m/s). Jens Peeters (JD) zette bij de miniemen op de 80 m sprint een tijd neer van 12.23 sec. Graag bij de volgende wedstrijd een keer wind mee. Een beetje meewind had Jens wel op de eerste 100 m van zijn 300 m (eindtijd 49.69 sec.). Silke Peeters (MC) won haar 300 m-serie bij de cadetten. Haar tijd van 44.52 sec. betekent een verbetering van haar oude clubrecord (stond op 46.28 sec.). Voor de volledigheid, het was tenslotte een familie-uitje; Ad Peeters liep in een serie met 3 lopers een moeizame mijl (5.01.33 min.). Misschien nog wel moeizamer ging het met Bieneke Bauling in de discusring (25.66 m). Ze was de enige deelneemster, gelukkig was de jury gezellig en hebben ze in Vlaanderen altijd lekkere hotdogs. En: niet-Belgen moeten bij inschrijving (senioren/masters) tegenwoordig een soort van dopingformulier tekenen, dat voelt wel professioneel (maar dat was nog voor de wedstrijd..)
De volledige uitslagen zijn te vinden op www.avtoekomst.be
hotdog2