Jaspercross Asten

De jaarlijkse cross van ’t Jaspersport was dit jaar (6 januari) op een nieuw parcours.

Van AVV deden enkele van de meest fanatieke crossers mee.

Als eerste was Han de Jong bij de jun.C aan de beurt. Na de val in de wedstrijd in Turnhout was het duidelijk dat er spikes nodig zijn op een cross. Jos van Vliet had een paar passende voor Han. Hier in Asten dus de eerste cross voor Han op spikes, en dat is wennen. Toch een mooie 7e plaats.

De tweede die in actie kwam was Franca Somers. Franca crosst vrij veel en doet het hele Limbracircuit. In haar categorie heeft ze goede tegenstanders waardoor er elke keer een prachtige wedstrijd ontstaat. Tot aan deze wedstrijd waren er drie loopsters steeds te sterk voor Franca. Maar het verschil wordt steeds kleiner. Door een slimme wedstrijd te lopen liet ze een van de drie(Daphne Sino) achter zich en finishte ze als derde kort achter de andere twee.

Tessa van Slooten was de laatste vandaag voor AVV. Conditioneel zit het bij Tessa wel goed maar bij de start mist ze snelheid waardoor ze in de wedstrijd veel goed moet maken. Dat breekt op bij het einde van wedstrijd. een 8e plaats is goed resultaat. De tegenstand in het Limbracircuit is zwaarder dan in het Kempencircuit. (Verslag: AD Phifrons)