L'avant Sylvestre

Op zondag 9 december vertrokken enkele AVV-junioren naar Reusel voor de l’avant Sylvestre cross. Deze cross is de derde cross van de Kempische crosscompetitie.
In Reusel was het vooral nat en als je lang genoeg buiten was, ook koud. Het regende, en het parcours was lekker modderig. Ideaal crossweer. De kleine ronde voor de jeugd was nagenoeg sneeuw- en ijsvrij.
De meisjes C (7 atletes) en meisjes D (7 atletes) liepen samen. De wedstrijd ging over 3 rondes, in totaal ruim 1700 m. Meike Hendriks (MC) kwam als eerste over de finsh na 7.21 min. Zes tellen later finishte Tessa van Slooten (MD). Een mooie overwinning bij de C’s en D’s voor beide AVV-juniores. Pien Hendriks bleef knap overeind als 1e jaars D en legde beslag op de 6e plaats.
Bij de jongens D stonden van AVV Jens Peeters en Onno Hoogeveen aan de start. Ook zij liepen 3 rondes. Het startveld (20 atleten) was dit keer versterkt met 2 snelle Belgen en een atleet van Gloria. Zij zorgden ervoor dat de uitslag niet van te voren al bijna vaststond. Dit keer geen winst voor Juul Knoester van GVAC. Hij eindigde op de derde plaats achter de 2 Belgen. Na Juul zoals gewoonlijk wel Lars Harmsen van Eindhoven atletiek. AVV-er Jens kon in het slot van de race de atleet van Gloria net niet meer bijhalen, dus een zesde plaats voor Jens. Onno finishte netjes als 11e.
Onderstaande foto van Tessa is afkomstig van de site van AVR'69. De fotograaf had zo te zien ook last van alle nattigheid.