Silke Peeters Brabants Kampioen

Silke Peeters Brabants Kampioen meisjes junioren DAfgelopen zaterdag werd in Zundert de Brabantse Kampioenschappen voor D-Junioren gehouden. Silke Peeters van Atletiek Vereniging Valkenswaard (AVV) werd bij het technisch onderdeel hoogspringen Brabants Kampioen. Met een hoogte van 1,55 meter was dit voldoende voor de titel. Het was tevens een nieuw persoonlijk record.

19 meisjes uit geheel Brabant waren aanwezig bij Atletiekvereniging De Jonge Athleet te Zundert (DJA-Zundert) voor het technisch onderdeel “Hoogspringen”. Silke Peeters van AVV had een goede dag. De concurrentie was aanwezig en drie dames sprongen over een hoogte van 1,50 meter. Peeters behaalde deze hoogte in de tweede poging. Chantal Maas van Lopersgroep Deurne behaalde deze hoogte eveneens in de derde poging. Ook Claudia Verheijen van AV Gloria uit Baarle-Nassau sprong over deze hoogte. Helaas was de hoogte van 1,55 meter te hoog voor Verheijen. Peeters en Maas behaalde deze hoogte wel wat voor Peeters eveneens een nieuw persoonlijk record betekende. De hoogte van 1,60 meter was voor beide dames te hoog. Peeters werd uitgeroepen tot Brabants Kampioen terwijl Maas met dezelfde hoogte tweede werd. Dit had te maken met het aantal pogingen om de hoogte van 1,50 meter te behalen, Maas had hiervoor één poging meer nodig dan Peeters. Verheijen werd uiteindelijk derde met een hoogte van 1,50 meter.

Peeters deed ook nog mee aan het onderdeel speerwerpen. Hier eindigde zij als vijfde met een afstand van 21.99 meter. Susan Bekkers van AV Attila uit Tilburg werd eerste met een afstand van  27.63 meter.