Afscheid van Gine de Faber

Op 22 september is Gine de Faber van ons heengegaan. Op 30 september heeft het afscheid plaatsgevonden in de Kapel van Eikenburg in Eindhoven. Daar waren zeer vele AVVers bij aanwezig! Ze was een echte recreatieve hardloper en heeft erg veel voor de vereniging betekend in de Recreanten Commissie, Activiteiten Commissie en wat al niet. We zullen haar enorm missen om haar positieve uitstraling en enthousiasme ! Een meer uitgebreid In Memoriam volgt hieronder. We wensen haar familie, vrienden en Jan heel veel sterkte!

DSC 4298 1

In Memoriam Gine de Faber

Het leven verloopt met een lach en een traan: in de week waarin we feestelijk de opening van onze nieuwe baan vierden ontvingen we ook bericht van het overlijden van Gine de Faber. Dat bericht kwam niet onverwacht: Gine bracht de laatste weken van haar leven in een hospice in Eindhoven door.

Gine is meer dan 30 jaar lid van AVV geweest. En dat lang niet alleen om als recreant zelf hard te lopen. Op veel andere plaatsen konden we haar dit jaar of iets langer geleden actief voor AVV tegenkomen:

- Als lid van de kantineploeg achter de bar of als jurylid bij wedstrijden.

- Als helpster bij de drankenpost van marathon Eindhoven of op haar haast vaste stekje nabij de Venbergse Molen tijdens de Valkenloop.

- Als lid van de vrijwilligerscommissie zette zij veel AVV helpers in het vrijwilligers-zonnetje. Zij was lid van de recreantencommissie, enkele jaren geleden met de vrijwilligerscommissie opgaand in de activiteitencommissie. Binnen deze laatste groep miste Gine geen vergadering. Zij zorgde voor het bloemetje op tafel bij de jaarafsluiting, de aankleding bij de Huttenloop of (samen met anderen) de lekkere hapjes bij de wijnproefavond. Attent naar anderen toe bracht zij verjaardagskaarten rond en had zij oog en oor voor het lief en leed van velen.

Door haar gezondheidsproblemen verliepen de laatste jaren met ups en downs. Een up was in elk geval de deelname van haar en Jan aan de Spanje reis van de wandelafdeling. Met Gine missen we een actief en betroken lid uit de AVV familie. Velen waren op de laatste dag van september bij haar afscheid in de kapel van Eikenburg aanwezig.

Bedankt Gine!

Activiteitencommissie (Loek Overes)