Pupillen en junioren bij Witvencross

witvengeertZondag 16 november organiseerde GVAC te Veldhoven de eerste cross van de Kempische Crosscompetitie: de Witvencross. ’s Zomers kun je er zwemmen en ook nu lag de nadruk op nattigheid: vrijwel de gehele tijd viel er een lichte regen en het parcours was bijna overal modderig.

Van AVV waren er pupillen en junioren aanwezig. A-junior Geert Dekker kwam als eerste AVV-er in actie. Geert liep in totaal 4870 m. Onder toeziend oog van coach Ad Phifrons behaalde hij een mooie vierde plaats. Op de foto links Ad en Geert.

witvenlorens1Daarna waren de jongens junioren B aan de beurt, die liepen samen met de meisjes junioren A een cross over 3850 m. B-junior Lorens Niehof werd keurig tweede achter Luca Schliekelman van Eindhoven Atletiek. Op de foto rechts, genomen vlak na de start, loopt Lorens nog voorop naast Luca.

De jongens C junioren liepen tegelijk met de meisjes junioren B (2580 meter, verdeeld over 2 ronden). In deze wedstrijd liepen B-juniore Franca Somers en de C-junioren Lars Klokgieters en Jens Peeters. Op de foto rechts de start van deze wedstrijd, met links Lars Klokgieters en Jens in het blauw in het midden. Met ongeveer 30 atleten was het een goed gevulde wedstrijd. Tim Verbaandert van GVAC nam na de start meteen de leiding en stond die ook niet meer af. De afstand tussen Tim, de uiteindelijke nummer 2, Lars Harmsen van Eindhoven Atletiek en Jens witvenlarsjensfrancaPeeters van AVV bleef tijdens de hele wedstrijd ongeveer hetzelfde, enkele seconden, dus spannend tot het eind. Een derde plaats voor Jens dus. Lars Klokgieters liep zich helemaal leeg en finishte op plaats 15, een prima klassering en een goede tijd. Franca kon zich optrekken aan de alom aanwezig jongens C. Dit bracht haar naar een tweede plaats achter Yosta de Stigter van Energie.

De laatste juniorenrace bestond uit meisjes junioren C die tegelijk liepen met de jongens junioren D en meisjes junioren D, één ronde van 1650 meter. AVV-C juniores Femke en Marieke Mesman en D-juniore Kirsten Peeters stonden hierbij aan de start. De wedstrijd leverde een podiumplaats op voor Marieke (tweede), Femke finishte op de vijfde plaats bij de C-meisjes. Kirsten finishte bij de D-meisjes op plaats 15. Tijdens de eindsprint kon ze nog genieten van een mopperende D-jongen die door haar ingehaald werd.

witvenrickDe pupillen hadden er een wedstrijd van gemaakt wie er het vieste werd. Bij de pupillen mini en C deden mee de C mini’s Rick Brom  en Luna Peels. Rick was de snelste mini, bij de gecombineerde uitslag van C mini en C was Rick 2e. Luna was de snelste bij de minimeisjes en 7e in de gecombineerde uitslag. Opde foto links zien we Rick in AVV tenue, ploegend door het zand. Bij de jongens pupillen B deden Pieter Blankers en Kay Brom mee. Pieter werd eerste, maar het was nog spannend:  nadat Pieter lang ruim aan kop had gelopen, besloot de nummer 2 voor een eindsprint te gaan, maar gelukkig had Pieter hem in de smiezen en werd hij toch eerste.
Kay eindigde op een 8e plaats.

witvenzoeisaBij de meisjes pupillen B deden Zoë Peels en Isa Kloks mee, op de foto rechts Isa met nummer 91, Zoë met nummer 55. Voor Isa was het haar eerste cross. Zoë werd mooi 2e , Isa kon er nog een mooie eindsprint uithalen toen ze hoorde dat ze 3e kon worden, en ja het lukte haar.
Dan hebben we nog de jongens pupillen A,  daar deed Quinten Derks mee en Timo Thijs wilde het ook wel eens proberen. Lastig is hier dat je ook tegen 2e jaars moet lopen, maar Quinten behaalde toch een mooie 9e plaats. Timo kwam als werd 28e over de finish. Als laatste waren de meisjes pupillen A aan de beurt. Hier deed Robin Thijs aan mee, ook voor haar was het haar eerste cross, ze werd 21e.
Goed gelopen allemaal, iedereen vond het ook erg leuk ondanks het vieze modderige parcours.

Wie heeft de prijs van de meest vieze pupil gewonnen? De uitslagen van de cross zelf zijn in ieder geval hier te vinden: www.uitslagen.nl. De meeste foto’s bij dit artikel zijn afkomstig van www.kramerfotografie.nl . Peter Kramer is vaak bij atletiekwedstrijden in de regio aanwezig. Wil je een mooie sportfoto van jezelf, dan kun je die bij hem bestellen.