Crossseizoen geopend

molcross2014Afgelopen zondag 9 november openden enkele AVV-junioren hun crossseizoen. Lorens Niehof (JB) ging naar de crosscup in Mol (B), Franca Somers (MB), Jens Peeters (JC) en Kirsten Peeters (MD) stonden in Helmond aan de start bij de Molenvencross.
Lorens moest in Mol bij de “scholieren jongens” een afstand afleggen van 4200 meter. Hier zijn verhaal:

“Ik had mijn vader overgehaald om me te rijden naar Mol. Toen we daar aankwamen, gingen we mij inschrijven. Na het inschrijven zagen we Ad, die ook was gekomen. Hij vertelde de tactiek van de Belgen: “de Belgen starten heel hard en zullen er alles aan doen om nog één plaats eerder te eindigen dan jij, omdat ze dan eerder een prijs mogen uitkiezen”.
De Belgen startten inderdaad heel hard, veel harder dan ik me kan herinneren van de baanwedstrijd toen in Mol (zie de foto links (Lorens in AVV-tenue, ze waren opeens weg).
De cross zelf was zwaar, het zand-deel was vreselijk om op te lopen, maar op het einde kwam er (voor mijn doen) toch nog een redelijke tijd uit: 16:39 over 4200meter (iets harder dan 15,1 km/h).
Al met al een hele leuke ervaring!”

stiphoutfranca

In Helmond stond juniore B Franca aan de start samen met vrouwen senioren, masters en meisjes junioren A. Niet alle categorieën liepen dezelfde afstand. In haar wedstrijd over 2900 meter legde Franca beslag op de vierde plaats. Op de foto rechts, gemaakt door Michel Franssen,  staat Franca, met nummer 379.

molenvencrossjens

Jens moest bij de jongens C drie ronden van 1000 meter lopen. In het begin liet hij de kopgroep van 4 jongens gaan, maar in de derde ronde kwam hij sterk terug. Hij kwam als derde over de finish met slechts 2 seconden achterstand op de nummer 2 . Op de (zonnige) podiumfoto op plaats 2 Lars Harmsen van Eindhoven Atletiek, de nummer 1 Jaimy Voogt van Energie en Jens op nummer 3.

Kirsten liep bij de meisjes D dezelfde rondes als Jens, maar dan twee. Een 16e plaats van in totaal 30 meisjes is een mooi begin van het crossseizoen.

De uitslagen van de cross in Mol zijn hier te vinden:
De uitslagen van de Molenvencross staan hier: http://www.limbracross.nl/index.php?page=lijst&;wedstr=39

Hieronder een foto, gemaakt door Michel Franssen, van de start van de meisjes D, met Kirsten, in het zwart, in het midden (met onleesbaar startnummer).

stiphoutkirsten