Brabantse Kampioenschappen D en C junioren (meer foto's)

jensanoukroosbk2014Bij de door atletiekvereniging Prins Hendrik te Vught op zaterdag 14 juni georganiseerde Brabantse kampioenschappen voor D-junioren was het voor AVV tweemaal prijs: zilver voor Jens Peeters op de 1000 meter en brons voor Roos Ketting op het verspringen (op de foto van links naar rechts: Jens, Anouk Klöpping, Roos).

jens1000mbk2014Jens Peeters moest het op de 1000 meter opnemen tegen onder andere Jesse Hendriks van Thor uit Roosendaal. Deze atleet had eerder dit jaar al een toptijd van 2.50.81 min. laten noteren.  Jens had voorafgaand aan deze wedstrijd een persoonlijk record (pr) van 3.03.43 min. Zoals verwacht nam Jesse Hendriks meteen de leiding in de wedstrijd en stond die ook niet meer af. Ongeveer 150 m voor de finish zette Jens de eindsprint in, hij finishte op een tweede plaats in een nieuw pr net boven de 3 minuten: 3.00.80 min., ongeveer 3 seconden achter de winnaar (op de foto, gemaakt door Niels Jacobs, de finish van Jens).
Jens stond ook nog in de finale van het speerwerpen. Zijn verste worp bedroeg 27.18 m, goed voor een achtste plaats.

marieke1000mbk2014Marieke Mesman startte ook op de 1000 m., maar dan bij de meisjes.  Daarvoor had Marieke al de 60 m gesprint: 9.51 sec. De 1000 meter wedstrijd kende een wat ongelukkig begin. De atletes werden 200 m na de start tegengehouden door de jury; waarschijnlijk problemen met de tijdwaarneming. Na rustig te zijn teruggewandeld kon er opnieuw gestart worden. Marieke was goed weg (zie foto, gemaakt door Niels Jacobs, de atlete met geel shirt op plaats 6). Haar eindtijd op de 1000 m was 3.53.69 min.

roosverbk2014Roos Ketting (foto rechts, gemaakt door Niels Jacobs) had zich onder meer ingeschreven voor het onderdeel verspringen. Bij haar laatste sprong in de finale wist Roos het brons te bemachtigen. Dit deed ze met een mooie afstand van 4.41 meter. Roos behaalde ook de finale van het kogelstoten. Haar verste stoot van 8.74 m was goed voor een vijfde plaats. Ook een finaleplaats voor Roos bij het discuswerpen. Roos werd uiteindelijk hier ook vijfde met een afstand van 21.49.m. En tussendoor had Roos ook nog een serie 60 meter gelopen in 9.35 sec.

Anouk Klöpping bereikte, net als Roos, bij het discuswerpen de finale. Net geen podiumplaats voor Anouk, ze eindigde op de vierde plaats met een afstand van 21.71 m meter, op minder dan 1 meter van de nummer 3. Bij het speerwerpen wist Anouk ook al de finale te halen. Haar worp van 20.25 meter was goed voor een zesde plaats. Anouk deed verder nog mee aan het verspringen, haar verste sprong: 3.61 m.

De complete uitslagen zijn hier te vinden:

Foto’s gemaakt door Niels Jacobs zijn te vinden op www.arthletics.nl

Ongeveer 1 week geleden, op Tweede Pinksterdag, maandag 9 juni hadden de C-junioren hun Brabants kampioenschap, bij GM in Best. Hier waren 2 AVV-junioren aanwezig: Niels Marechal en Wessel van Nierop. Beide atleten namen deel aan het verspringen. Niels  zijn verste sprong bedroeg 4.58 m, een evenaring van zijn pr. Wessel behaalde de finale bij het verspringen. Zijn verste sprong van 5.29 m (pr) was goed voor een vierde plaats. Bij het hoogspringen behaalde Wessel een hoogte van 1.40 m. Niels stond ook aan de start bij de 100 meter horden. In zijn serie zette Niels een tijd neer van 18.72 sec., in de finale verbeterde Niels zich tot 18.24 sec., goed voor een zevende plaats en ook een nieuw pr! Hieronder nog 2 foto's gemaakt door (de broer) van Wessel. Wessel vatte de wedstrijd als volgt samen:"Ik heb heel erg van de dag genoten ondanks het noodweer natuurlijk super blij met nieuw PR van 5.29 m". Even over dat noodweer; het was tweede Pinksterdag heel warm (27°C??). Rond het middaguur werd de wedstrijd een half uur stilgelegd in verband met onweer, regen, windvlagen. Na de bui was het even wat koeler, maar dat was alweer snel voorbij. Brandend zand in de verspringbak dus.
De supersprong van Wessel:
wesselver2bk
 En de mooie hordentechniek van Niels:
 nielshorden2bk

De uitslagen zijn hier te vinden: http://www.avgm.nl/media/com_form2content/documents/c6/a697/f39/Brabantse%20kampioenschappen.pdf